South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation (SIS&DT)”
(„Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Głównym celem zadania jest wypracowanie

EU Common Vision 2030 on High-tech skills for SIS&DT

Członkowie komitetu są odpowiedzialni za:

    • monitorowanie prac oraz przeglądy raportów opracowanych przez PwC
    • spotykania w Brukseli z EASME i Komisją Europejską w celu dokonania przeglądu postępu prac i omówienie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
    • uczestniczenie w telekonferencjach
    • doradztwo i wskazówki w trakcie prac

Zobacz więcej: Komitet SterującyEU 2030 Common Vision i 5. warsztaty eksperckie

2. warsztaty dla Start-upów

 |  Kategoria: Aktualności SPCleantech

SPCleantech jako Pre-Acceleration Point dla polskich start-upów zorganizował 23.05.2016 drugie warsztaty „Why start-ups fail?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów i coachów polskim start-upom i mentorom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

Niektóre start-upy odnoszą sukces, ale wiele z nich kończy się niepowodzeniem i właśnie z tych niepowodzeń możemy się wiele nauczyć. Jakie są główne powody, dla których start-uy kończą się niepowodzeniem?

Podczas naszego warsztatu pokazaliśmy 10 najczęstszych powodów, dla których wielkie pomysły start-upowców kończą się porażką:

1. Niezrozumienie grupy klientów docelowych
2. Niezrozumienia podświadomych potrzeb klientów
3. Nadmierne zawężenie kanałów sprzedaży
4. Pasywne i reaktywne modele sprzedaży
5. Model kosztów oparty na modelu kosztów stałych
6. Pokochanie swojego produktu czystą, emocjonalną i bezkrytyczną miłością
7. Niedopasowanie zespołu zarządzania do potrzeb start-upu
8. Założenie konkurencyjnego status quo: niedocenienie PRZYSZŁEJ konkurencji
9. Przecenienie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię i sam produkt
10. Non-agile filozofia rozwoju produktu

Liczba miejsc była ograniczona. Warsztat odbył się w języku angielskim.

Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Santtu Hulkkonen (FI)

Rafał Szczepanik-CV      Santtu Hulkkonen – CV.fi          List of participantsList of participants 2

2. workshop1

 

2. workshop2