Sekretariat
South Poland Cleantech Cluster zorganizowany jest w formie Sp. z o.o. non-profit. Zgromadzenie Wspólników spółki ustaliło uchwałą z dnia 07.04.2015, że coroczne zyski netto przeznaczane będą wyłącznie na finansowanie działalności spółki w zakresie objętym jej przedmiotem działania.
Organizacja i zarządzanie działaniami klastra były od początku prowadzone przez Koordynatora Klastra, NordicHouse Sp. z o.o., www.nordichouse.pl , która posiadała odpowiednią wiedzę i kompetencje niezbędne do wypełnienia tej ważnej funkcji.
Dzisiaj South Poland Cleantech Cluster ma własny sekretariat, Zarząd oraz Radę Nadzorczą składającą się z 3 członków.
Główne zadania sekretariatu to:
- rekrutacja nowych członków
- ułatwienie komunikacji i koordynacji
- budowanie organizacji
- przyciąganie międzynarodowych partnerów (przedsiębiorstw i innych cleantech klastrów)
- aplikacje do funduszy UE i krajowych
- ścisła współpraca z zagranicznymi klastrami, instytucjami badawczo-naukowymi, regionami, miastami oraz firmami