SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

SPCleantech zorganizował 26.06.2019 jako Pre-Acceleration Point w ramach projektu „Małopolska – Tu technologia staje się biznesem” warsztaty dla Start-upów „Znajdź najpierw klienta”.

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Coachem w warsztatach był Janusz Kahl, CEO w SPCleantech, a mentorem Konrad Szczypczyk – psycholog biznesu (Uniwersytet Jagielloński).

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel. Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawili nowy model zorientowany na klienta oraz poruszyli takie tematy jak:

  • rożne modele sprzedaży
  • rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • polityka cenowa dla rożnych typów produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Podczas drugich warsztatów poruszono również temat „Jak zdobyć fundusze na finansowanie mojego biznesu?”. Przedsiębiorcy skupiają się na swoich rozwiązaniach, klientach czy rynku. Inwestor myśli o wszystkich rozwiązaniach dostępnych na rynku i wszystkich potencjalnych segmentach klientów. Zdobycie informacji o tym, jak myśli inwestor nauczy cię myślenia w szerszej perspektywie. Co ważniejsze, nauczy cię, czego inwestorzy szukają w firmach, w które inwestują i zwiększy twoje szanse na zdobycie finansowania.

„Jeśli prezentujesz teorię i plan bez jakichkolwiek danych i jesteś jednym z 1000, to będzie ci znacznie, znacznie trudniej zdobyć fundusze” – Mark Andreessen.

Poruszane tematy:

  • aby zdobyć finansowanie, przedsiębiorcy muszą nauczyć się myśleć jak inwestorzy
  • inwestorom najbardziej zależy na Four M: Management Team, Momentum, Market Opportunity, Money (zespół zarządzający, możliwości rynkowe, momentum, pieniądze)
  • przetestuj start-up w praktyce przed rozpoczęciem działalności
  • dokładnie przeanalizuj twój przemysł, rynek i zespół
  • Start-upy mogą zdobyć finansowanie na 4 sposoby: zyski, dług, udziały i darowizna
  • anioły biznesu i fundusze venture capital inwestujący w start-upy oczekują 10-krotnego zwrotu z inwestycji
  • fundusze venture capital mogą pomóc start-upom na różnych etapach, w zamian za udziały