SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 23.05.2016 drugie warsztaty „Why start-ups fail?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.
Niektóre start-upy odnoszą sukces, ale wiele z nich kończy się niepowodzeniem i właśnie z tych niepowodzeń możemy się wiele nauczyć. Jakie są główne powody, dla których start-uy kończą się niepowodzeniem?
Podczas naszego warsztatu pokazaliśmy 10 najczęstszych powodów, dla których wielkie pomysły start-upowców kończą się porażką:
1. Niezrozumienie grupy klientów docelowych
2. Niezrozumienia podświadomych potrzeb klientów
3. Nadmierne zawężenie kanałów sprzedaży
4. Pasywne i reaktywne modele sprzedaży
5. Model kosztów oparty na modelu kosztów stałych
6. Pokochanie swojego produktu czystą, emocjonalną i bezkrytyczną miłością
7. Niedopasowanie zespołu zarządzania do potrzeb start-upu
8. Założenie konkurencyjnego status quo: niedocenienie PRZYSZŁEJ konkurencji
9. Przecenienie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię i sam produkt
10. Non-agile filozofia rozwoju produktu
Liczba miejsc była ograniczona. Warsztaty odbyły się w języku angielskim.
Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Santtu Hulkkonen (FI)
Rafał Szczepanik-CV Santtu Hulkkonen – CV.fi List of participants