South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation (SIS&DT)” („Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Głównym celem zadania jest wypracowanie

EU Common Vision 2030 on High-tech skills for SIS&DT

Członkowie komitetu są odpowiedzialni za:

        • monitorowanie prac oraz przeglądy raportów opracowanych przez PwC
            • spotykania w Brukseli z EASME i Komisją Europejską w celu dokonania przeglądu postępu prac i omówienie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
            • uczestniczenie w telekonferencjach
            • doradztwo i wskazówki w trakcie prac

Zobacz więcej: Komitet SterującyEU 2030 Common Vision i 5. warsztaty eksperckie , 6. warsztaty eksperckie i Konferencja

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 27.06.2016 trzecie warsztaty „Znajdź najpierw klienta !!!?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów jest przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel

Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawili nowy model zorientowany na klienta oraz poruszyli tematy jak:

  • Rożne modele sprzedaży
  • Rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • Kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • Diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • Budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • Polityka cenowa dla rożnych typow produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • Budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • Struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Liczba miejsc była ograniczona. Warsztat odbył się w języku angielskim.

Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Magnus Lüttkens (S)

Rafał Szczepanik-CV                 CV-Magnus Lüttkens.se                3. workshop

3. workshop for Start-ups1

3. workshop for Start-ups2