South Poland Cleantech Cluster

SPCleantech ma ogromną przyjemność poinformować, że nasza aplikacja, złożona 26 lutego 2020 roku do programu
UE Erasmus + Knowledge Alliance, została wybrana do dofinansowania z UE.
Nasza propozycja otrzymała 82/100 punktów i została wybrana spośród 216 kwalifikujących się wniosków (łącznie 30 wybranych). To naprawdę dobry wynik!

Czas trwania projektu to 01.01.2021 - 31.12.2023. Musimy teraz trzymać kciuki, aby okoliczności pozwoliły nam wszystkim spotkać się osobiście w Lipsku na spotkaniu inauguracyjnym w styczniu.

Tytuł projektu to

“IMPACT / Building values-based innovation cultures for sustainable business impact” 

z wizją przewidywania przyszłości nauczania i szkolenia w zakresie kreatywności, innowacji i przedsiębiorczości.

Więcej informacji na: ERASMUS+ Knowledge Alliance

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 27.06.2016 trzecie warsztaty „Znajdź najpierw klienta !!!?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów jest przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel

Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawili nowy model zorientowany na klienta oraz poruszyli tematy jak:

  • Rożne modele sprzedaży
  • Rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • Kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • Diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • Budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • Polityka cenowa dla rożnych typow produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • Budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • Struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Liczba miejsc była ograniczona. Warsztat odbył się w języku angielskim.

Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Magnus Lüttkens (S)

Rafał Szczepanik-CV                 CV-Magnus Lüttkens.se                3. workshop

3. workshop for Start-ups1

3. workshop for Start-ups2