SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 15.12.2016 szóste warsztaty „ How to build a successful Start-up” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

Na naszych warsztatach można było dowiedzieć się, że:

  • Start-up nie jest mniejszą wersją dużej firmy
  • Nie potrzebujesz planu biznesowego, potrzebujesz modelu biznesowego
  • Nie trać czasu i pieniędzy na budowanie czegoś, czego nikt nie chce
  • Udane start-upy nie budują produktów, one rozwiązują problemy
  • Model biznesowy opisuje uzasadnienie, w jaki sposób organizacja tworzy, dostarcza i realizuje wartość
  • Świetny produkt nie powiedzie się bez dobrego modelu biznesowego
  • Start-upy istnieją, by tworzyć i testować hipotezy badawcze, dopóki nie znajdą odpowiedniego modelu biznesowego
  • Minimum Viable Product (MVP) pomaga start-upom na szybkie i skuteczne przeprowadzanie eksperymentów
  • Każdy start-up musi zdecydować, czy kontynuować, wykonać zwrot czy zaprzestać działalności     
    Nasi mentorzy: Arne Grove (DK) i Janusz Kahl

Nasi mentorzy: Arne Grove (DK) i Janusz Kahl

Zdjęcia z warsztatów