SPCleantech aplikował wraz z VIC University (E), National University of Ireland, (IR). University of Verona, (I), Politechnika Krakowska-CTT (PL) oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie (PL) o fundusze europejskie na projekt „Europejska sieć szkół i przedsiębiorstw dla zielonej gospodarki” z ENGINE w programie ERASMUS+.
Cele
Głównym celem projektu jest włączenie wiedzy o zarządzaniu środowiskowym w ramy programów nauczania w szkołach biznesowych i odpowiednich wydziałów uniwersyteckich związanych z gospodarką w celu zagwarantowania, że wiedza o środowisku zostanie włączona jako jeden z kluczowych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem. Przygotowanie przyszłych przedsiębiorców i menedżerów na różnych poziomach przyczyni się do rozwoju zielonej gospodarki w UE, zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach jak i w dużych firmach z różnych sektorów.
Fazy projektu
Projekt zostanie zorganizowany w następujący sposób:
- Faza wstępna (potrzeby rynku i potrzeby szkoleniowe):
– Ocena poziomu integracji gospodarki ekologicznej, gospodarki współzależnej, zarządzania środowiskiem lub badaniami związanymi z CSR w ramach programów nauczania w szkołach biznesu i wydziałach uniwersyteckich biznesu w Europie, a zwłaszcza w państwach członkowskich biorących udział w projekcie.
– Określenie najlepszych praktyk i profesjonalnych programów skierowanych do biznesu i zarządzania środowiskowego w oparciu o raporty porównawcze.
– Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, z uwzględnieniem sektora przedsiębiorstw i innych zainteresowanych stron
– Ustalenie kwestii związanych z zieloną przedsiębiorczością / zieloną gospodarką, które mogą być uwzględnione w programach nauczania ekonomii i studiów zarządzania przedsiębiorstwem z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorstw i punktu widzenia innych zainteresowanych stron.
- Rozwój europejskiej sieci szkół i przedsiębiorstw dla zielonej gospodarki:
– Identyfikacja kluczowych sektorów i przedsiębiorstw oraz zaproszenie ich do udziału w sieci w celu zwiększenia zdolności zielonych przedsiębiorstw i współpracy między uczelniami a przedsiębiorstwami, które chcą sprostać swoim wyzwaniom środowiskowym (potencjalni prelegenci w ramach programu szkolenia, case study, wizyty, filmy, materiały szkoleniowe, konferencje wideo, programy stypendialne).
– Stworzenie platformy lub grupy w profesjonalnej sieci społecznej w celu ułatwienia kontaktu między uczestnikami a siecią.
– Aktywacja sieci i utrzymania aktywnej interakcji (fora, dyskusje, zajęcia, wizyty w firmach, itp)
- Uekologicznienie aktualnych programów szkolenia w szkołach biznesu:
– Stworzenie jednostek szkoleniowych, programów szkoleń i narzędzi szkoleniowych, które dadzą odpowiedź na aktualne potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie zarządzania środowiskiem, działaniami i procesami oraz innowacji na rzecz ekologicznych produktów i usług. Programy szkoleń obejmą również studia przypadków i wywiady w przedsiębiorstwach pochodzących z różnych krajów UE, w celu wspólnego wykorzystania przez wszystkie centra edukacyjne i zapewnienie europejskiego podejścia do biznesu i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.
– Opracowanie programu stypendialnego w celu zapewnienia uczestnikom możliwości przeprowadzenia projektu w jednej z firm w sieci.
- Badanie rynku
– Potencjalni uczestnicy, top menadżerowie, przedsiębiorcy i inne zainteresowane strony zostaną zaproszone na sesje prezentacji i informacji zwrotnej w celu oceny ostatecznego rezultatu z ich punktu widzenia.
- Szkolenie i ocena EQF
– Ocena stopia zgodności z odpowiednim poziomem EQF w kontekscie strategii określonej w fazie 1. W tej fazie wyłonieni partnerzy Uniwersytetów ocenią wyniki fazy 3 (cele programów nauczania, jednostki szkoleniowe i programy) oraz opracują raport w celu ustalenia, czy są one zgodne z poziomem EQF i zaproponują zmiany które powinne zostać wprowadzone w razie potrzeby.