South Poland Cleantech Cluster

SPCleantech ma ogromną przyjemność poinformować, że nasza aplikacja, złożona 26 lutego 2020 roku do programu
UE Erasmus + Knowledge Alliance, została wybrana do dofinansowania z UE.
Nasza propozycja otrzymała 82/100 punktów i została wybrana spośród 216 kwalifikujących się wniosków (łącznie 30 wybranych). To naprawdę dobry wynik!

Czas trwania projektu to 01.01.2021 - 31.12.2023. Musimy teraz trzymać kciuki, aby okoliczności pozwoliły nam wszystkim spotkać się osobiście w Lipsku na spotkaniu inauguracyjnym w styczniu.

Tytuł projektu to

“IMPACT / Building values-based innovation cultures for sustainable business impact” 

z wizją przewidywania przyszłości nauczania i szkolenia w zakresie kreatywności, innowacji i przedsiębiorczości.

Więcej informacji na: ERASMUS+ Knowledge Alliance

LifeScience Klaster-spotkanie świąteczne

 |  Kategoria: Wydarzenia

Fundacja Klaster LifeScience Kraków zaprosił na spotkanie pt. „Jak się robi StartUp, Opłatek i Wino – świąteczne spotkanie Klastra”, które odbyło się 19 grudnia 2018, w godz. 17:00-19:00 w NordicHouse na ul. Św. Anny 5.

Ostatnie w 2018 roku, otwarte spotkanie Klastra w cyklu StartUp Scena poświęcone było podsumowaniu tematów, których wspólnym mianownikiem były problemy, na jakie trafiają nowe przedsięwzięcia biznesowe oparte na innowacyjnych pomysłach.

W 2018 r. mieliśmy okazję spotkać się z ekspertami, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i przedstawili pomysły na rozwiązania niektórych problemów i potrzeb:

  1. zbyt mało dobrych przykładów – potrzeba uczenia się od ludzi sukcesu, przedstawicieli firm, które osiągnęły sukces na miarę światową;
  2. słaby kontakt z funduszami – potrzeba nawiązywania bezpośrednich relacji z inwestorami: „aniołami biznesu”, Seed Funds oraz VC, którzy znają branżę, rynek, bariery i możliwości, ponieważ już tą drogę przeszli;
  3. małe umiejętności i doświadczenie w promowaniu idei startupów – potrzeba rozwijania kompetencji w zakresie prezentowania idei biznesu;
  4. zbyt późne rozpoczynanie działalności biznesowej – potrzeba wczesnego przygotowywania się do uruchomienia biznesu na długo przed faktycznym działaniem;
  5. brak umiejętności marketingowych, w tym w szczególności umiejętności sprzedaży – potrzeba rozwijania świadomości i kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży;
  6. brak zasobów na start – potrzeba rozwijania kontaktów i zdolności pozyskiwania zasobów do rozwoju pomysłu czy biznesu;
  7. zbyt duża ilość pomysłów oderwanych od realiów rynkowych – potrzeba weryfikowania pomysłów w odniesieniu do realnych potrzeb potencjalnych użytkowników.

Klaster zaprosił na miły, niezobowiązujący wieczór, z małym, ale wyśmienitym poczęstunkiem, w doskonałym towarzystwie i perspektywą na nowe doświadczenia i korzystne kontakty.

W spotkaniach networkingowych najważniejsze jest jednak to, z iloma osobami udało się znaleźć wspólny język, temat czy wspólną wizję. Dlatego podsumowanie rocznego programu jest tylko pretekstem i tłem dla rozmów. Poza tym idą Święta, warto więc było wykorzystać tę atmosferę i nastrój dla odnowienia starych i zawarcia nowych znajomości.