Inteligentne Strategie V4

South Poland Cleantech Cluster uczestniczy w nowo rozpoczętym projekcie wyszehradzkim wraz z partnerami – Czech Smart City Cluster, Slovak Smart City Cluster oraz Digitalis Jolet non-profit z Węgier. Projekt „Inteligentne Strategie V4” otrzymał wsparcie finansowe z Funduszu Wyszehradzkiego.

Celem projektu jest połączenie odpowiednich partnerów w danym obszarze strategii SMART oraz przygotowanie procedur klasyfikacji strategii SMART w krajach V4 w jeden kompleksowy portal bazy danych. Projekt oferuje partnerom V4 współpracę międzynarodową w zakresie ujednolicania strategii SMART z zasadami GreenDeal/SDG. Wizją jest wzmocnienie jedności i skuteczności we wdrażaniu strategii SMART we wszystkich krajach V4.
Więcej na temat projektu 

South Poland Cleantech Cluster

jest inicjatorem projektu krk UrbanHub.pl - hubu zrównoważonej urbanizacji w Środkowo- Wschodniej Europie
krk UrbanHub jest partnerem w konsorcjum miast europejskich urbanhub europe składającego się z BLOXHUB w Kopenhadze, KIRAHub w Helsinkach, Munich Urban Colab, FACTORY Hammerbrooklyn Hamburg, FAKTORY Berlin, Urban Resilience Hub Barcelona
 krk UrbanHub to krajowe i międzynarodowe miejsce spotkań, które angażuje ludzi w architekturę, design i zrównoważony rozwój miast. Odbywa się to poprzez wystawy, debaty, wydarzenia, rozwój biznesu i nowe partnerstwa.
krk UrbanHub to ekosystem do tworzenia miast przyszłości, a zarazem przestrzeń do dzielenia się pomysłami, umiejętnościami i strategią projektowania budynków i rozwoju miast w oparciu o podejście skoncentrowane na ludziach i wysokich standardach zrównoważonego rozwoju oraz społeczność oparta na członkostwie, łącząca rozwój miast, architekturę, design, projektowanie, budowę, gospodarkę w obiegu zamkniętym i cyfryzację.
zobacz więcej

South Poland Cleantech Cluster

SPCleantech jest współzałożycielem European Alliance for Cross-Industrial Circular Economy Investments (ICEI Alliance) składającego się z europejskich klastrów i uniwersytetów. W latach 2020-2021 odbyły się spotkania przygotowujące powołanie Europejskiego Sojuszu na rzecz Międzyprzemysłowych Inwestycji Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, których gospodarzem było Centrum Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w Digipolis, Kemi, Finlandia.

ICEI Alliance ma ambicje, aby uczynić Europę globalną platformą przemysłowej gospodarki o obiegu zamkniętym oraz przyspieszyć wdrażanie światowej klasy rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym w przemyśle. Działa jako szereg kierowanych przez biznes projektów inwestycyjnych w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym. Członkowie sojuszu wspierają firmy w strukturyzacji ich projektów inwestycyjnych, a także w dostępie do źródeł finansowania.
Więcej na temat ICEI Allience

LifeScience Klaster-spotkanie świąteczne

 |  Kategoria: Wydarzenia

Fundacja Klaster LifeScience Kraków zaprosił na spotkanie pt. „Jak się robi StartUp, Opłatek i Wino – świąteczne spotkanie Klastra”, które odbyło się 19 grudnia 2018, w godz. 17:00-19:00 w NordicHouse na ul. Św. Anny 5.

Ostatnie w 2018 roku, otwarte spotkanie Klastra w cyklu StartUp Scena poświęcone było podsumowaniu tematów, których wspólnym mianownikiem były problemy, na jakie trafiają nowe przedsięwzięcia biznesowe oparte na innowacyjnych pomysłach.

W 2018 r. mieliśmy okazję spotkać się z ekspertami, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i przedstawili pomysły na rozwiązania niektórych problemów i potrzeb:

  1. zbyt mało dobrych przykładów – potrzeba uczenia się od ludzi sukcesu, przedstawicieli firm, które osiągnęły sukces na miarę światową;
  2. słaby kontakt z funduszami – potrzeba nawiązywania bezpośrednich relacji z inwestorami: „aniołami biznesu”, Seed Funds oraz VC, którzy znają branżę, rynek, bariery i możliwości, ponieważ już tą drogę przeszli;
  3. małe umiejętności i doświadczenie w promowaniu idei startupów – potrzeba rozwijania kompetencji w zakresie prezentowania idei biznesu;
  4. zbyt późne rozpoczynanie działalności biznesowej – potrzeba wczesnego przygotowywania się do uruchomienia biznesu na długo przed faktycznym działaniem;
  5. brak umiejętności marketingowych, w tym w szczególności umiejętności sprzedaży – potrzeba rozwijania świadomości i kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży;
  6. brak zasobów na start – potrzeba rozwijania kontaktów i zdolności pozyskiwania zasobów do rozwoju pomysłu czy biznesu;
  7. zbyt duża ilość pomysłów oderwanych od realiów rynkowych – potrzeba weryfikowania pomysłów w odniesieniu do realnych potrzeb potencjalnych użytkowników.

Klaster zaprosił na miły, niezobowiązujący wieczór, z małym, ale wyśmienitym poczęstunkiem, w doskonałym towarzystwie i perspektywą na nowe doświadczenia i korzystne kontakty.

W spotkaniach networkingowych najważniejsze jest jednak to, z iloma osobami udało się znaleźć wspólny język, temat czy wspólną wizję. Dlatego podsumowanie rocznego programu jest tylko pretekstem i tłem dla rozmów. Poza tym idą Święta, warto więc było wykorzystać tę atmosferę i nastrój dla odnowienia starych i zawarcia nowych znajomości.