South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation (SIS&DT)” („Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Głównym celem zadania jest wypracowanie

EU Common Vision 2030 on High-tech skills for SIS&DT

Członkowie komitetu są odpowiedzialni za:

        • monitorowanie prac oraz przeglądy raportów opracowanych przez PwC
            • spotykania w Brukseli z EASME i Komisją Europejską w celu dokonania przeglądu postępu prac i omówienie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
            • uczestniczenie w telekonferencjach
            • doradztwo i wskazówki w trakcie prac

Zobacz więcej: Komitet SterującyEU 2030 Common Vision i 5. warsztaty eksperckie , 6. warsztaty eksperckie i Konferencja

South Poland Cleantech Cluster

 organizuje warsztaty

"Pitching (prezentacja) start-upu do inwestorów i klientów"

Data: 29.10.2019, godz. 15.00 - 
Miejsce: NordicHouse, ul. św. Anny 5 w Krakowie

Warsztaty organizowane są przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Temat trzecich warsztatów to "Pitching (prezentacja) start-upu do inwestorów i klientów". Każdy start-up ma swoją historię a Twoim zadaniem jest jej opowiedzenie. Sztuki pitchingu nauczysz się właśnie podczas naszych kolejnych warsztatów. Mentor nie tylko przekaże potencjalnym przedsiębiorcom różnego rodzaju techniczne umiejętności, ale także wzmocni ich przedsiębiorczy sposób myślenia.

Mentorem podczas warsztatów będzie Christo Balinow, InnoEnergy's Business Development Director for CEE, Middle East and North America. KIC InnoEnergy jest europejską spółką poświęconą promowaniu innowacyjności, przedsiębiorczości i edukacji w dziedzinie zrównoważonej energii poprzez koordynowanie współpracy pomiędzy naukowcami, przedsiębiorstwami i instytutami badawczymi. KIC InnoEnergy świadczy usługi przyspieszania rozwoju start-upów i ryzykownych przedsięwzięć poprzez wspieranie przedsiębiorców i ich pomysłów biznesowych. 

Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.
Rejestracja: https://evenea.pl/event/spcleantechwarsztaty3/

 

SPCleantech zorganizował 30.05.2019 jako Pre-Acceleration Point w ramach projektu „Małopolska – Tu technologia staje się biznesem” warsztaty dla Start-upów „Modele biznesowe – strategie start-up”.

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Coachem w warsztatach jest Janusz Kahl, CEO w SPCleantech a mentorem Konrad Szczypczyk – psycholog biznesu (Uniwersytet Jagielloński).

Pierwsze warsztaty „Modele biznesowe – strategie start-up”. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich mentorów start-upom i MŚP. Podczas warsztatów młodzi start-upowcy i innowatorzy dowiedzieli się co jest potrzebne do stworzenia nowej innowacyjnej firmy. Zwłaszcza we wczesnym etapie działalności ważne jest zapoznanie się, świadomość co oznacza bycie przedsiębiorcą oraz skorzystanie z doświadczenia i porad doświadczonego mentora na temat niektórych przeszkód, którym będą musieli stawić czoła w przyszłości.

Mentorzy skupili się na pomocy uczestnikom w dokładnym zidentyfikowaniu, na czym polega problem i opracowaniu jego rozwiązania. Jest to jeden z najważniejszych etapów w odniesieniu do wszystkich pierwszorazowych przedsiębiorców. Podczas warsztatów mentor nie tylko przekazali potencjalnym przedsiębiorcom różnego rodzaju techniczne umiejętności, ale także wzmocnili ich przedsiębiorczy sposób myślenia. Kontakt z doświadczonymi mentorami pomaga uczestnikom w tworzeniu nowych firm, które staną się częścią ekosystemu i wspomogą lokalną gospodarkę. Każdy zna różnice w lokalnym ekosystemie, gdyż społeczność start-upowa jest częścią tego systemu i współpracuje z nim.  

Podczas warsztatów został również poruszony temat „Dlaczego start-upy umierają/ upadają?”. Niektóre start-upy odnoszą sukces, ale wiele z nich kończy się niepowodzeniem i właśnie z tych niepowodzeń możemy się wiele nauczyć. Jakie są główne powody, dla których start-upy kończą się niepowodzeniem? Podczas tego warsztatu pokazaliśmy 10 najczęstszych powodów, dla których wielkie pomysły start-upowców kończą się porażką:

1.Niezrozumienie grupy klientów docelowych
2. Niezrozumienia podświadomych potrzeb klientów
3. Nadmierne zawężenie kanałów sprzedaży
4. Pasywne i reaktywne modele sprzedaży
5. Model kosztów oparty na modelu kosztów stałych
6. Pokochanie swojego produktu czystą, emocjonalną i bezkrytyczną miłością
7. Niedopasowanie zespołu zarządzania do potrzeb start-upu
8. Założenie konkurencyjnego status quo: niedocenienie PRZYSZŁEJ konkurencji
9. Przecenienie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię i sam produkt
10. Non-agile filozofia rozwoju produktu