SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

SPCleantech zorganizował 30.05.2019 jako Pre-Acceleration Point w ramach projektu „Małopolska – Tu technologia staje się biznesem” warsztaty dla Start-upów „Modele biznesowe – strategie start-up”.

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Coachem w warsztatach jest Janusz Kahl, CEO w SPCleantech a mentorem Konrad Szczypczyk – psycholog biznesu (Uniwersytet Jagielloński).

Pierwsze warsztaty „Modele biznesowe – strategie start-up”. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich mentorów start-upom i MŚP. Podczas warsztatów młodzi start-upowcy i innowatorzy dowiedzieli się co jest potrzebne do stworzenia nowej innowacyjnej firmy. Zwłaszcza we wczesnym etapie działalności ważne jest zapoznanie się, świadomość co oznacza bycie przedsiębiorcą oraz skorzystanie z doświadczenia i porad doświadczonego mentora na temat niektórych przeszkód, którym będą musieli stawić czoła w przyszłości.

Mentorzy skupili się na pomocy uczestnikom w dokładnym zidentyfikowaniu, na czym polega problem i opracowaniu jego rozwiązania. Jest to jeden z najważniejszych etapów w odniesieniu do wszystkich pierwszorazowych przedsiębiorców. Podczas warsztatów mentor nie tylko przekazali potencjalnym przedsiębiorcom różnego rodzaju techniczne umiejętności, ale także wzmocnili ich przedsiębiorczy sposób myślenia. Kontakt z doświadczonymi mentorami pomaga uczestnikom w tworzeniu nowych firm, które staną się częścią ekosystemu i wspomogą lokalną gospodarkę. Każdy zna różnice w lokalnym ekosystemie, gdyż społeczność start-upowa jest częścią tego systemu i współpracuje z nim.  

Podczas warsztatów został również poruszony temat „Dlaczego start-upy umierają/ upadają?”. Niektóre start-upy odnoszą sukces, ale wiele z nich kończy się niepowodzeniem i właśnie z tych niepowodzeń możemy się wiele nauczyć. Jakie są główne powody, dla których start-upy kończą się niepowodzeniem? Podczas tego warsztatu pokazaliśmy 10 najczęstszych powodów, dla których wielkie pomysły start-upowców kończą się porażką:

1.Niezrozumienie grupy klientów docelowych
2. Niezrozumienia podświadomych potrzeb klientów
3. Nadmierne zawężenie kanałów sprzedaży
4. Pasywne i reaktywne modele sprzedaży
5. Model kosztów oparty na modelu kosztów stałych
6. Pokochanie swojego produktu czystą, emocjonalną i bezkrytyczną miłością
7. Niedopasowanie zespołu zarządzania do potrzeb start-upu
8. Założenie konkurencyjnego status quo: niedocenienie PRZYSZŁEJ konkurencji
9. Przecenienie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię i sam produkt
10. Non-agile filozofia rozwoju produktu