South Poland Cleantech Cluster

SPCleantech ma ogromną przyjemność poinformować, że nasza aplikacja, złożona 26 lutego 2020 roku do programu
UE Erasmus + Knowledge Alliance, została wybrana do dofinansowania z UE.
Nasza propozycja otrzymała 82/100 punktów i została wybrana spośród 216 kwalifikujących się wniosków (łącznie 30 wybranych). To naprawdę dobry wynik!

Czas trwania projektu to 01.01.2021 - 31.12.2023. Musimy teraz trzymać kciuki, aby okoliczności pozwoliły nam wszystkim spotkać się osobiście w Lipsku na spotkaniu inauguracyjnym w styczniu.

Tytuł projektu to

“IMPACT / Building values-based innovation cultures for sustainable business impact” 

z wizją przewidywania przyszłości nauczania i szkolenia w zakresie kreatywności, innowacji i przedsiębiorczości.

Więcej informacji na: ERASMUS+ Knowledge Alliance

SPCleantech zorganizował 26.06.2019 jako Pre-Acceleration Point w ramach projektu „Małopolska – Tu technologia staje się biznesem” warsztaty dla Start-upów „Znajdź najpierw klienta”.

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Coachem w warsztatach był Janusz Kahl, CEO w SPCleantech, a mentorem Konrad Szczypczyk – psycholog biznesu (Uniwersytet Jagielloński).

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel. Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawili nowy model zorientowany na klienta oraz poruszyli takie tematy jak:

  • rożne modele sprzedaży
  • rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • polityka cenowa dla rożnych typów produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Podczas drugich warsztatów poruszono również temat „Jak zdobyć fundusze na finansowanie mojego biznesu?”. Przedsiębiorcy skupiają się na swoich rozwiązaniach, klientach czy rynku. Inwestor myśli o wszystkich rozwiązaniach dostępnych na rynku i wszystkich potencjalnych segmentach klientów. Zdobycie informacji o tym, jak myśli inwestor nauczy cię myślenia w szerszej perspektywie. Co ważniejsze, nauczy cię, czego inwestorzy szukają w firmach, w które inwestują i zwiększy twoje szanse na zdobycie finansowania.

„Jeśli prezentujesz teorię i plan bez jakichkolwiek danych i jesteś jednym z 1000, to będzie ci znacznie, znacznie trudniej zdobyć fundusze” – Mark Andreessen.

Poruszane tematy:

  • aby zdobyć finansowanie, przedsiębiorcy muszą nauczyć się myśleć jak inwestorzy
  • inwestorom najbardziej zależy na Four M: Management Team, Momentum, Market Opportunity, Money (zespół zarządzający, możliwości rynkowe, momentum, pieniądze)
  • przetestuj start-up w praktyce przed rozpoczęciem działalności
  • dokładnie przeanalizuj twój przemysł, rynek i zespół
  • Start-upy mogą zdobyć finansowanie na 4 sposoby: zyski, dług, udziały i darowizna
  • anioły biznesu i fundusze venture capital inwestujący w start-upy oczekują 10-krotnego zwrotu z inwestycji
  • fundusze venture capital mogą pomóc start-upom na różnych etapach, w zamian za udziały