South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation (SIS&DT)” („Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Głównym celem zadania jest wypracowanie

EU Common Vision 2030 on High-tech skills for SIS&DT

Członkowie komitetu są odpowiedzialni za:

        • monitorowanie prac oraz przeglądy raportów opracowanych przez PwC
            • spotykania w Brukseli z EASME i Komisją Europejską w celu dokonania przeglądu postępu prac i omówienie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
            • uczestniczenie w telekonferencjach
            • doradztwo i wskazówki w trakcie prac

Zobacz więcej: Komitet SterującyEU 2030 Common Vision i 5. warsztaty eksperckie , 6. warsztaty eksperckie i Konferencja

South Poland Cleantech Cluster

 organizuje warsztaty

"Pitching (prezentacja) start-upu do inwestorów i klientów"

Data: 29.10.2019, godz. 15.00 - 
Miejsce: NordicHouse, ul. św. Anny 5 w Krakowie

Warsztaty organizowane są przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego

Temat trzecich warsztatów to "Pitching (prezentacja) start-upu do inwestorów i klientów". Każdy start-up ma swoją historię a Twoim zadaniem jest jej opowiedzenie. Sztuki pitchingu nauczysz się właśnie podczas naszych kolejnych warsztatów. Mentor nie tylko przekaże potencjalnym przedsiębiorcom różnego rodzaju techniczne umiejętności, ale także wzmocni ich przedsiębiorczy sposób myślenia.

Mentorem podczas warsztatów będzie Christo Balinow, InnoEnergy's Business Development Director for CEE, Middle East and North America. KIC InnoEnergy jest europejską spółką poświęconą promowaniu innowacyjności, przedsiębiorczości i edukacji w dziedzinie zrównoważonej energii poprzez koordynowanie współpracy pomiędzy naukowcami, przedsiębiorstwami i instytutami badawczymi. KIC InnoEnergy świadczy usługi przyspieszania rozwoju start-upów i ryzykownych przedsięwzięć poprzez wspieranie przedsiębiorców i ich pomysłów biznesowych. 

Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.
Rejestracja: https://evenea.pl/event/spcleantechwarsztaty3/

 

26.03.2019 odbyło się kolejne spotkanie platformy VR, AR i MR działającej w ramach SPCleantech. Tym razem naszym gościem specjalnym była prezes Park Alvernia Planet, Magdalena Sroka wcześniej wiceprezydent Krakowa odpowiedzialna za turystykę oraz dyrektor Polskiego Instytutu Filmowego. Podczas spotkania Magdalena zadeklarowała członkostwo w SPCleantech i bliską współpracę z członkami klastra, którzy już dzisiaj pracują dla klientów z całego świata i będą na pewno w stanie wyprodukować content VR, AR i MR wysokiej jakości dla planowanego parku rozrywki pod Krakowem. W planach jest stworzenie 13 gwiezdnych parków, a Alvernia Planet jest pierwszym etapem tego projektu. Dwanaście dodatkowych lokalizacji zostanie starannie wytypowanych na całym świecie i będą funkcjonować na zasadach franczyzy.

Niewątpliwie wielkim atutem planowanego Alvernia Planet Park jest jego unikalne w skali naszego kraju położenie. Park usytuowany jest w połowie drogi, przy autostradzie A4 między Krakowem a Katowicami z 2 lotniskami w promieniu 80 km i potencjałem 8 mln mieszkańców w promieniu 100 km od parku. To świetne położenie nie tylko ze względu na duży ruch turystyczny zwłaszcza na krakowskim lotnisku Balice oraz w samym Krakowie. Na terenie Polski południowej znajduje się wiele wyspecjalizowanych podmiotów, firm i spółek tworzących rozwiązania i content VR, AR i MR. 

Park Alvernia Planet ma być źródłem intensywnych, wielozmysłowych, immersyjnych przeżyć. Odwiedzający będą eksplorować gwiezdne miasteczko misji kosmicznej i obce wszechświaty. 

Alvernia Planet to nazwa projektu, którego celem jest przekształcenie futurystycznego kompleksu położonego w miejscowości Nieporaz w gminie Alwernia w wielki, unikatowy park rozrywki i edukacji. Ma on być oparty na najnowocześniejszych rozwiązaniach, głównie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, jak również wykorzystywać hologramy, optical art, iluzję świetlną i inne innowacyjne narzędzia audiowizualne. Będzie to miejsce, które skupi wokół siebie ludzi i firmy związane z technologiami jutra.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR /AR) to już nie science fiction, lecz technologie, które dynamicznie się rozwijają i wkrótce będą częścią codziennego życia, a korzystanie z nich stanie się tak oczywiste jak dzisiaj korzystanie z internetu. Eksperci nie mają wątpliwości, że rynek AR i VR ma przed sobą świetlaną przyszłość, a analitycy firmy Gartner mówią wprost, że to kluczowe technologie najbliższych lat i wymieniają je obok sztucznej inteligencji i internetu rzeczy. Obie technologie mają potencjał, aby poprawić jakość życia, pracy i zabawy, zacierając granice między wirtualnymi i fizycznymi światami.

Wartość rynku wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości rośnie w imponującym tempie. Według prognoz Goldman Sachs za osiem lat, tj. w 2025 r., wartość rynku VR zwiększy się do 35 mld dolarów (ponad 2 mld dol. w 2017 r.). Za niemal jedną trzecią tego rynku będą odpowiadać gry komputerowe, a na kolejnym miejscu znajdzie się m.in. segment wydarzeń na żywo (eventy, targi, imprezy masowe). Dynamicznie rośnie też rynek AR, czyli rzeczywistości rozszerzonej.

Perspektywy drzemiące w technologiach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości dostrzegają międzynarodowi giganci, tacy jak Apple (wprowadził rozszerzoną rzeczywistość w systemie iOS11, przejął Prime Sense za 360 mln dolarów – twórcę sensorów 3D), Faceboook (zainwestował 2 mld dolarów w zakup Oculusa, producenta gogli VR) czy Google (kupił Magic Leap za 542 mln dolarów – producenta urządzeń AR). W projekty tego typu zaangażowali się też inni potentaci, m.in. Sony, Samsung, Microsoft, Amazon.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to technologie, które znajdują zastosowanie nie tylko w branży rozrywkowej i usługowej, ale też w nauce, medycynie, nieruchomościach, logistyce, marketingu czy turystyce.

Bez wątpienia najważniejszym źródłem inspiracji dla tego pomysłu jest samo miejsce – niezwykła, zachwycająca, unikatowa architektura dawnego Alvernia Studios była stworzona przez geniusza idealistę, zachwyca swoją oryginalnością, spójnością, detalami i rozmachem. Tożsamość tego miejsca jest niezwykle silna i od zawsze wzbudza ono wielkie zainteresowanie wszystkich, którzy mieli jakikolwiek kontakt z tym obiektem. Stąd pomysł na jego udostępnienie, w poszanowaniu jego historii i wizji, która powołała go do życia. Projekt realizowany jest przez spółkę akcyjną Gremi Media, czołowej grupy medialnej w Polsce Grzegorza Hajdarowicza.