South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation”
(„Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Członkowie komitetu sterującego mają:

  • monitorować prace oraz wykonywać przeglądy raportów opracowanych przez PwC
  • spotykać się w Brukseli z EASME i Komisją Europejską, aby dokonać przeglądu postępów i omówić przygotowanie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
  • uczestniczyć w telekonferencjach
  • udzielać doradztwa i wskazówek w trakcie pracy

Zobacz więcej: Komitet Sterujący

SPCleantech aplikuje wraz z VIC University (E), National University of Ireland, (IR). University of Verona, (I), Politechniką Krakowską-CTT (PL) oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie (PL) o fundusze europejskie na projekt „Europejska sieć szkół i przedsiębiorstw dla zielonej gospodarki” z ENGINE w programie ERASMUS+.

Cele

Głównym celem projektu jest włączenie wiedzy o zarządzaniu środowiskowym w ramy programów nauczania w szkołach biznesowych i odpowiednich wydziałów uniwersyteckich związanych z gospodarką w celu zagwarantowania, że ​​wiedza o środowisku zostanie włączona jako jeden z kluczowych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem. Przygotowanie przyszłych przedsiębiorców i menedżerów na różnych poziomach przyczyni się do rozwoju zielonej gospodarki w UE, zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach jak i w dużych firmach z różnych sektorów.

Fazy projektu

Projekt zostanie zorganizowany w następujący sposób:

  1. Faza wstępna (potrzeby rynku i potrzeby szkoleniowe):

– Ocena poziomu integracji gospodarki ekologicznej, gospodarki współzależnej, zarządzania środowiskiem lub badaniami związanymi z CSR w ramach programów nauczania w szkołach biznesu i wydziałach uniwersyteckich biznesu w Europie, a zwłaszcza w państwach członkowskich biorących udział w projekcie.

– Określenie najlepszych praktyk i profesjonalnych programów skierowanych do biznesu i zarządzania środowiskowego w oparciu o raporty porównawcze.

– Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, z uwzględnieniem sektora przedsiębiorstw i innych zainteresowanych stron

– Ustalenie kwestii związanych z zieloną przedsiębiorczością / zieloną gospodarką, które mogą być uwzględnione w programach nauczania ekonomii i studiów zarządzania przedsiębiorstwem z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorstw i punktu widzenia innych zainteresowanych stron.

  1. Rozwój europejskiej sieci szkół i przedsiębiorstw dla zielonej gospodarki:

– Identyfikacja kluczowych sektorów i przedsiębiorstw oraz zaproszenie ich do udziału w sieci w celu zwiększenia zdolności zielonych przedsiębiorstw i współpracy między uczelniami a przedsiębiorstwami, które chcą sprostać swoim wyzwaniom środowiskowym (potencjalni prelegenci w ramach programu szkolenia, case study, wizyty, filmy, materiały szkoleniowe, konferencje wideo, programy stypendialne).

– Stworzenie platformy lub grupy w profesjonalnej sieci społecznej w celu ułatwienia kontaktu między uczestnikami a siecią.

– Aktywacja sieci i utrzymania aktywnej interakcji (fora, dyskusje, zajęcia, wizyty w firmach, itp)

  1. Uekologicznienie aktualnych programów szkolenia w szkołach biznesu:

– Stworzenie jednostek szkoleniowych, programów szkoleń i narzędzi szkoleniowych, które dadzą odpowiedź na aktualne potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie zarządzania środowiskiem, działaniami i procesami oraz innowacji na rzecz ekologicznych produktów i usług. Programy szkoleń obejmą również studia przypadków i wywiady w przedsiębiorstwach pochodzących z różnych krajów UE, w celu wspólnego wykorzystania przez wszystkie centra edukacyjne i zapewnienie europejskiego podejścia do biznesu i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

– Opracowanie programu stypendialnego w celu zapewnienia uczestnikom możliwości przeprowadzenia projektu w jednej z firm w sieci.

  1. Badanie rynku

– Potencjalni uczestnicy, top menadżerowie, przedsiębiorcy i inne zainteresowane strony zostaną zaproszone na sesje prezentacji i informacji zwrotnej w celu oceny ostatecznego rezultatu z ich punktu widzenia.

  1. Szkolenie i ocena EQF

– Ocena stopia zgodności z odpowiednim poziomem EQF w kontekscie strategii określonej w fazie 1. W tej fazie wyłonieni partnerzy Uniwersytetów ocenią wyniki fazy 3 (cele programów nauczania, jednostki szkoleniowe i programy) oraz opracują raport w celu ustalenia, czy są one zgodne z poziomem EQF i zaproponują zmiany które powinne zostać wprowadzone w razie potrzeby.