South Poland Cleantech Cluster

jest platformą współpracy pomiędzy firmami, uniwersytetami i jednostkami badawczo-wdrożeniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego (gminy, miasta) oraz organizacjami pozarządowymi

Wizją South Poland Cleantech Cluster jest stworzenie wiodącego cleantech klastra w Europie Centralnej oraz jednego z bardziej  konkurencyjnych klastrów na świecie poprzez stworzenie ponadprzeciętnego środowiska innowacyjnego i badawczego w celu wprowadzania technologii i usług cleantech do różnych sektorów i łańcuchów wartości.

SPCleantech skupia członków i partnerów wokół następujących platform współpracy:

  • inteligentne, niskoemisyjne budynki / systemy zarządzania /  ekologiczne materiały budowlane
  • Smart city / zrównoważony rozwój miast / e-mobilność
  • wydajność energetyczna
  • smart grid / odnawialne źródła energi (OZE)
  • rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)
  • Big Data
  • internet rzeczy (IoT), internet wszystkiego (IoE)
  • bio-gospodarka
  • gospodarka w obiegu zamkniętym (circular economy)

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 15.12.2016 szóste warsztaty „ How to build a successful Start-up” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

Na naszych warsztatach można było dowiedzieć się, że:

  • Start-up nie jest mniejszą wersją dużej firmy
  • Nie potrzebujesz planu biznesowego, potrzebujesz modelu biznesowego
  • Nie trać czasu i pieniędzy na budowanie czegoś, czego nikt nie chce
  • Udane start-upy nie budują produktów, one rozwiązują problemy
  • Model biznesowy opisuje uzasadnienie, w jaki sposób organizacja tworzy, dostarcza i realizuje wartość
  • Świetny produkt nie powiedzie się bez dobrego modelu biznesowego
  • Start-upy istnieją, by tworzyć i testować hipotezy badawcze, dopóki nie znajdą odpowiedniego modelu biznesowego
  • Minimum Viable Product (MVP) pomaga start-upom na szybkie i skuteczne przeprowadzanie eksperymentów
  • Każdy start-up musi zdecydować, czy kontynuować, wykonać zwrot czy zaprzestać działalności     
    Nasi mentorzy: Arne Grove (DK) i Janusz Kahl

Nasi mentorzy: Arne Grove (DK) i Janusz Kahl

Zdjęcia z warsztatów