South Poland Cleantech Cluster

jest platformą współpracy pomiędzy firmami, uniwersytetami i jednostkami badawczo-wdrożeniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego (gminy, miasta) oraz organizacjami pozarządowymi

Wizją South Poland Cleantech Cluster jest stworzenie wiodącego cleantech klastra w Europie Centralnej oraz jednego z bardziej  konkurencyjnych klastrów na świecie poprzez stworzenie ponadprzeciętnego środowiska innowacyjnego i badawczego w celu wprowadzania technologii i usług cleantech do różnych sektorów i łańcuchów wartości.

SPCleantech skupia członków i partnerów wokół następujących platform współpracy:

  • inteligentne, niskoemisyjne budynki / systemy zarządzania /  ekologiczne materiały budowlane
  • Smart city / zrównoważony rozwój miast / e-mobilność
  • wydajność energetyczna
  • smart grid / odnawialne źródła energi (OZE)
  • rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR)
  • Big Data
  • internet rzeczy (IoT), internet wszystkiego (IoE)
  • bio-gospodarka
  • gospodarka w obiegu zamkniętym (circular economy)

W czwartek, 16.02.2017 SPCleantech zorganizował we współpracy z Pre Acceleration Point kolejne wydanie NordicHouse Café dla Start-upówTe cykliczne spotkania w formie nieformalnych spotkań networkingowych są kontynuacją warsztatów dla Start-upów i 2 konferencji zorganizowanych we współpracy z NordicHouse oraz KIC InnoEnergy.

Spotkanie networkingowe odbyło się w piwnicy siedziby SPCleantech, NordicHouse, ul. św. Anny 5 w Krakowie. 

Tematem wydarzenia było „Jak dać „kopa” swojemu Start-upowi. Co to jest trakcja?”

Gość specjalnym spotkania networkingowgo dla Start-upów był tym razem Piotr Przewrocki, mentor, inwestor, zarzadzający funduszem QBN Seed Fund. Piotr przedstawił problematykę trakcji z punktu widzenia inwestora na przykładzie własnego Start-upu wspieranego przez QBN Seed Fund. Po prezentacji wywiązała sie ciekawa dyskusja na temat znaczenia trakcji, oraz jej kanałów w celu dotarcia do jak największej ilości klientów.

„Start-up to firma zaprojektowana do szybkiego wzrostu. Fakt, iż firma została niedawno założona, nie czyni jej start-upem. Start-up nie musi też wcale działać w branży technologicznej, korzystać z inwestycji typu VC ani też mieć określonej strategii wyjścia. Jedyną istotną cechą jest wzrost. Wszystko inne, co wiążemy ze startupami, wynika właśnie ze wzrostu” – Paul Graham
Trakcja to wzrost.
Dążenie do uzyskania trakcji definiuje Start-up.