South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation”
(„Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Me-dium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działających w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Członkowie komitetu sterującego mają:

  • monitorować prace oraz wykonywać przeglądy raportów opracowanych przez PwC
  • spotykać się w Brukseli z EASME i Komisją Europejską, aby dokonać przeglądu postępów i omówić przygotowanie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
  • uczestniczyć w telekonferencjach
  • udzielać doradztwa i wskazówek w trakcie pracy

Zobacz więcej: Komitet Sterujący

W czwartek, 16.02.2017 SPCleantech zorganizował we współpracy z Pre Acceleration Point kolejne wydanie NordicHouse Café dla Start-upówTe cykliczne spotkania w formie nieformalnych spotkań networkingowych są kontynuacją warsztatów dla Start-upów i 2 konferencji zorganizowanych we współpracy z NordicHouse oraz KIC InnoEnergy.

Spotkanie networkingowe odbyło się w piwnicy siedziby SPCleantech, NordicHouse, ul. św. Anny 5 w Krakowie. 

Tematem wydarzenia było „Jak dać „kopa” swojemu Start-upowi. Co to jest trakcja?”

Gość specjalnym spotkania networkingowgo dla Start-upów był tym razem Piotr Przewrocki, mentor, inwestor, zarzadzający funduszem QBN Seed Fund. Piotr przedstawił problematykę trakcji z punktu widzenia inwestora na przykładzie własnego Start-upu wspieranego przez QBN Seed Fund. Po prezentacji wywiązała sie ciekawa dyskusja na temat znaczenia trakcji, oraz jej kanałów w celu dotarcia do jak największej ilości klientów.

„Start-up to firma zaprojektowana do szybkiego wzrostu. Fakt, iż firma została niedawno założona, nie czyni jej start-upem. Start-up nie musi też wcale działać w branży technologicznej, korzystać z inwestycji typu VC ani też mieć określonej strategii wyjścia. Jedyną istotną cechą jest wzrost. Wszystko inne, co wiążemy ze startupami, wynika właśnie ze wzrostu” – Paul Graham
Trakcja to wzrost.
Dążenie do uzyskania trakcji definiuje Start-up.