SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

24.10.2017 odbyła się konferencja zorganizowana przez „Rzeczpospolitą” – „VR & AR Tech Summit” w Gremi Park pod Krakowem.  Celem organizatorów było zastanowienie się na jakim etapie rozwoju jest technologia VR/AR i jakie są możliwości jej zastosowania w kluczowych gałęziach przemysłu i gospodarki.

Członek grupy VR & AR, firma Berrylife Sp.zo.o. była odpowiedzialna za oprawę audio-wizualną wydarzenia (scena, oświetlenie, monitory, nagłośnienie, efekty laserowe oraz światło architektoniczne). Justyna Janicka z 1000 realities Sp. z o.o. przedstawiła podczas prezentacji możliwości wykorzystania VR i AR w przemyśle.

W panelach konferencji uczestniczyli członkowie grupy VR & AR działającej w ramach SPCleantech (zalążka nowo powstającego klastra).

W „Bloku Technologicznym” uczestniczył Adrian Łapczyński z Epik VR.

W panelu „Polskie Startup’y VR” uczestniczyli Konrad Szczypczyk z Berrylife, Piotr Wójcik z 1000 realities oraz współpracujący z nami Jacek Mleczko.

Podczas dyskusji panelowej Konrad stwierdził że – ” branża już teraz stara się integrować. Mamy już w Krakowie zalążek klastra VR & AR. To dziesięć firm. Pracując z nimi widzę, że jest to specyficzna grupa, a ta specyfika objawia się wielką pasją i zaangażowaniem oraz niesłabnącą wiarą w to, że są to technologie, które będą zmieniały świat. Czeka nas szybki postęp. Będą to technologie coraz bardziej dostępne.”. Z kolei Piotr mówił że – „Barierą rozwoju VR jest niewątpliwie tzw. choroba symulatorowa. To rodzaj choroby lokomocyjnej, objawiającej się m.in. mdłościami, kiedy organizm źle reaguje na niespójne sygnały płynące ze zmysłu wzrokowego i równowagi. Ocenia się, że 5 do 10% populacji jest na nią bardzo podatne, ale może ona wystąpić nawet u 90% osób podczas korzystania z niewłaściwie zaprojektowanej aplikacji VR. Dlatego uważam, że standardy opracowywania doświadczeń VR są nie do przecenienia, gdyż dobrze zaprojektowana aplikacja pozwala w pełni uniknąć objawów tej choroby.”

Konferencja zorganizowana została: 

  • dla wszystkich zainteresowanych technologią VR/AR i jej rozwojem
  • dla przedstawicieli branż, w których VR/AR jest już obecny: marketing, reklama, film, kultura, nauka,
    gry video, medycyna
  • dla przedstawicieli branż, w których VR/AR będzie się rozwijał: przemysł, produkcja
  • dla specjalistów i inżynierów zainteresowanych tematyką VR/AR
  • dla biznesu, który chce korzystać z technologii VR/AR
VR (virtual reality – wirtualna rzeczywistość) oraz AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) to technologie przeżywające swój czas największego rozwoju. Technologie te mają zastosowanie nie tylko w rozrywce, ale przede wszystkim w biznesie, marketingu, komunikacji, kulturze, nauce i medycynie.

W czasie konferencji uczestnicy spotkali się z ekspertami i specjalistami, którzy spróbowali odpowiedzieć na nurtujące pytania: Czy VR/AR jest tylko chwilową modą, czy technologią, która zrewolucjonizuje nasze życie? Jakie są najsilniejsze trendy w rozwoju tych technologii? Które branże i sektory czeka VR’owa ewolucja?