South Poland Cleantech Cluster

jest platformą współpracy pomiędzy firmami, uniwersytetami i jednostkami badawczo-wdrożeniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego (gminy, miasta) oraz organizacjami pozarządowymi

Wizją South Poland Cleantech Cluster jest stworzenie wiodącego cleantech klastra w Europie Centralnej oraz jednego z bardziej  konkurencyjnych klastrów na świecie poprzez stworzenie ponadprzeciętnego środowiska innowacyjnego i badawczego w celu wprowadzania technologii i usług cleantech do różnych sektorów i łańcuchów wartości.

SPCleantech skupia członków i partnerów wokół następujących platform współpracy:

  • inteligentne, niskoemisyjne budynki / systemy zarządzania /  ekologiczne materiały budowlane
  • Smart city / zrównoważony rozwój miast / e-mobilność
  • wydajność energetyczna
  • smart grid / odnawialne źródła energi (OZE)
  • Big Data
  • internet rzeczy (IoT), internet wszystkiego (IoE)
  • bio-gospodarka
  • gospodarka w obiegu zamkniętym (circular economy)

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 27.06.2016 trzecie warsztaty „Znajdź najpierw klienta !!!?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów jest przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel

Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawili nowy model zorientowany na klienta oraz poruszyli tematy jak:

  • Rożne modele sprzedaży
  • Rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • Kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • Diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • Budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • Polityka cenowa dla rożnych typow produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • Budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • Struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Liczba miejsc była ograniczona. Warsztat odbył się w języku angielskim.

Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Magnus Lüttkens (S)

Rafał Szczepanik-CV                 CV-Magnus Lüttkens.se                3. workshop

3. workshop for Start-ups1

3. workshop for Start-ups2