South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation (SIS&DT)” („Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Głównym celem zadania jest wypracowanie

EU Common Vision 2030 on High-tech skills for SIS&DT

Członkowie komitetu są odpowiedzialni za:

    • monitorowanie prac oraz przeglądy raportów opracowanych przez PwC
    • spotykania w Brukseli z EASME i Komisją Europejską w celu dokonania przeglądu postępu prac i omówienie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
    • uczestniczenie w telekonferencjach
    • doradztwo i wskazówki w trakcie prac

Zobacz więcej: Komitet SterującyEU 2030 Common Vision i 5. warsztaty eksperckie i 6. warsztaty eksperckie

2. warsztaty dla Start-upów i MŚP

 |  Kategoria: Aktualności SPCleantech

SPCleantech organizuje 26.06.2019 jako Pre-Acceleration Point w ramach projektu „Małopolska – Tu technologia staje się biznesem” warsztaty dla Start-upów „Znajdź najpierw klienta”.

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Coachem w warsztatach jest Janusz Kahl, CEO w SPCleantech a mentorem Konrad Szczypczyk – psycholog biznesu (Uniwersytet Jagielloński).

„Celem start-upu jest dowiedzieć się jak stworzyć odpowiednie rozwiązanie – coś, co klienci będą potrzebowali i za co będą chcieli zapłacić – tak szybko, jak to możliwe” – Eric Ries, „Jeśli wynalazłeś coś nowego, ale nie masz skutecznego sposobu sprzedaży tego czegoś, to masz zły biznes – nie ważne jak dobry jest twój produkt. „- Peter Thiel. Może ci się wydawać, że masz wspaniały pomysł lub innowację, ale jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą, to nie ma znaczenia, co ty myślisz. Liczy się to, co myśli klient.

Podczas tego warsztatu nasi mentorzy przedstawią nowy model zorientowany na klienta oraz poruszy takie tematy jak:

  • rożne modele sprzedaży
  • rola i kompetencje szefa sprzedaży
  • kanały sprzedażowe i pośrednicy – ich rola
  • diagnoza potrzeb klientów i satysfakcji klienta
  • budowanie zespołu bezpośredniej sprzedaży
  • polityka cenowa dla rożnych typów produktów i grup docelowych, modele cenowe (np. success fee, abonament, czy cena jednostkowa)
  • budowanie relacji z klientami i budowanie trwałych kontaktów
  • struktura i wygląd oferty handlowej – co i jak komunikujemy klientom

Podczas drugich warsztatów poruszymy również temat „Jak zdobyć fundusze na finansowanie mojego biznesu?”. Przedsiębiorcy skupiają się na swoich rozwiązaniach, klientach czy rynku. Inwestor myśli o wszystkich rozwiązaniach dostępnych na rynku i wszystkich potencjalnych segmentach klientów. Zdobycie informacji o tym, jak myśli inwestor nauczy cię myślenia w szerszej perspektywie. Co ważniejsze, nauczy cię, czego inwestorzy szukają w firmach, w które inwestują i zwiększy twoje szanse na zdobycie finansowania.

„Jeśli prezentujesz teorię i plan bez jakichkolwiek danych i jesteś jednym z 1000, to będzie ci znacznie, znacznie trudniej zdobyć fundusze” – Mark Andreessen.

Poruszane tematy:

  • aby zdobyć finansowanie, przedsiębiorcy muszą nauczyć się myśleć jak inwestorzy
  • inwestorom najbardziej zależy na Four M: Management Team, Momentum, Market Opportunity, Money (zespół zarządzający, możliwości rynkowe, momentum, pieniądze)
  • przetestuj start-up w praktyce przed rozpoczęciem działalności
  • dokładnie przeanalizuj twój przemysł, rynek i zespół
  • Start-upy mogą zdobyć finansowanie na 4 sposoby: zyski, dług, udziały i darowizna
  • anioły biznesu i fundusze venture capital inwestujący w start-upy oczekują 10-krotnego zwrotu z inwestycji
  • fundusze venture capital mogą pomóc start-upom na różnych etapach, w zamian za udziały