South Poland Cleantech Cluster

jest platformą współpracy pomiędzy firmami, uniwersytetami i jednostkami badawczo-wdrożeniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego (gminy, miasta) oraz organizacjami pozarządowymi

Wizją South Poland Cleantech Cluster jest stworzenie wiodącego cleantech klastra w Europie Centralnej oraz jednego z bardziej  konkurencyjnych klastrów na świecie poprzez stworzenie ponadprzeciętnego środowiska innowacyjnego i badawczego w celu wprowadzania technologii i usług cleantech do różnych sektorów i łańcuchów wartości.

SPCleantech skupia członków i partnerów wokół następujących platform współpracy:

  • inteligentne, niskoemisyjne budynki / systemy zarządzania /  ekologiczne materiały budowlane
  • Smart city / zrównoważony rozwój miast / e-mobilność
  • wydajność energetyczna
  • smart grid / odnawialne źródła energi (OZE)
  • Big Data
  • internet rzeczy (IoT), internet wszystkiego (IoE)
  • bio-gospodarka
  • gospodarka w obiegu zamkniętym (circular economy)

W środę, 28.06.2017 SPCleantech zorganizował we współpracy z Pre Acceleration Point kolejne wydanie NordicHouse Café dla Start-upówTe cykliczne spotkania w formie nieformalnych spotkań networkingowych są kontynuacją warsztatów dla Start-upów i 2 konferencji zorganizowanych we współpracy z NordicHouse oraz KIC InnoEnergy.

Spotkanie networkingowe odbyło się w piwnicy siedziby SPCleantech, NordicHouse, ul. św. Anny 5 w Krakowie. 

Tematem wydarzenia była „Strategia Blue Ocean. Co z niej wynika dla Start-upów?”

Przestrzeń Błekitnego Oceanu (Blue Ocean) to rynki, które jeszcze nie są odkryte, klienci, którzy jeszcze nas nie znają oraz konkurenci pozostawieni daleko w tyle. W tej przestrzeni odbywa się większość ruchów biznesowych, które definiują charakter firmy na całe lata zapewniając jej długotrwały zysk. Nie ma tu miejsca na rywalizację, to my ustalamy zasady gry. 
Strategia błekitnego oceanu rzuca firmom wyzwanie, by uciekły z krwawego, czerwonego oceanu zajadłej konkurencji, tworząc bezsporną przestrzeń rynkową, na której konkurencja się nie liczy. Zamiast dzielić się istniejącym – i nierzadko kurczącym się – popytem i porównywać się z konkurencją, strategia błękitnego oceanu odwołuje się do zwiększenia popytu i odcinania się od konkurencji.

Gość specjalny: Jacek Mleczko, menadżer, inwestor, konsultant biznesowy, coach, mentor

Menedżer, przedsiębiorca, konsultant, coach biznesowy, inwestor. W trakcie swojej kariery brał udział oraz kierował procesami organizacji firmy, sprzedaży, zarządzania ludźmi, budowania zespołów oraz marketingu – zarówno w USA jak i w Polsce. Spędził blisko 15 lat w USA, gdzie zawodowo związał się̨ z branżą̨ ogrodniczą pracując na stanowiskach kierowniczych, w działach sprzedaży i produkcji. Przenosząc swoją wiedzę i doświadczenia zza oceanu prowadził i z sukcesem rozwijał własna firmę̨ w tej branży w Polsce. Był współzałożycielem oraz członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Centrów Ogrodniczych. Prowadząc własne małe lub średnie firmy rozwijał swoje kompetencje strategicznego postrzegania procesów zarządczych oraz operacyjnego łączenia wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Przenosząc skuteczne wzorce biznesowe z Ameryki stworzył jedno z najbardziej znanych centrów ogrodniczych w Krakowie.

Absolwent Brooks University w Oxford, Wielka Brytania z dyplomem Master of Business Administration, gdzie obronił pracę magisterską na temat możliwości zastosowania Strategii Błękitnego Oceanu w małej lub średniej firnie. Uzyskał dyplom licencjacki oraz magisterski w Polish Open University – Wyższej Szkole Zarzadzania w Krakowie. Zdobył certyfikaty coacha IICD® oraz ICAN INSTYTUTE.