South Poland Cleantech Cluster

jest platformą współpracy pomiędzy firmami, uniwersytetami i jednostkami badawczo-wdrożeniowymi, jednostkami samorządu terytorialnego (gminy, miasta) oraz organizacjami pozarządowymi

Wizją South Poland Cleantech Cluster jest stworzenie wiodącego cleantech klastra w Europie Centralnej oraz jednego z bardziej  konkurencyjnych klastrów na świecie poprzez stworzenie ponadprzeciętnego środowiska innowacyjnego i badawczego w celu wprowadzania technologii i usług cleantech do różnych sektorów i łańcuchów wartości.

SPCleantech skupia członków i partnerów wokół następujących platform współpracy:

  • inteligentne, niskoemisyjne budynki / systemy zarządzania /  ekologiczne materiały budowlane
  • Smart city / zrównoważony rozwój miast / e-mobilność
  • wydajność energetyczna
  • smart grid / odnawialne źródła energi (OZE)
  • Big Data
  • internet rzeczy (IoT), internet wszystkiego (IoE)
  • bio-gospodarka
  • gospodarka w obiegu zamkniętym (circular economy)

SPCleantech jako Pre-Accelerator Point dla polskich start-upów zorganizował 23.05.2016 drugie warsztaty „Why start-ups fail?” z cyklu 6 warsztatów i 2 konferencji. Celem warsztatów było przekazanie doświadczeń polskich i skandynawskich mentorów polskim start-upom i coachom. SPCleantech współpracuje z grupą doświadczonych mentorów z Danii, Finlandii i Szwecji.

Niektóre start-upy odnoszą sukces, ale wiele z nich kończy się niepowodzeniem i właśnie z tych niepowodzeń możemy się wiele nauczyć. Jakie są główne powody, dla których start-uy kończą się niepowodzeniem?

Podczas naszego warsztatu pokazaliśmy 10 najczęstszych powodów, dla których wielkie pomysły start-upowców kończą się porażką:

1. Niezrozumienie grupy klientów docelowych
2. Niezrozumienia podświadomych potrzeb klientów
3. Nadmierne zawężenie kanałów sprzedaży
4. Pasywne i reaktywne modele sprzedaży
5. Model kosztów oparty na modelu kosztów stałych
6. Pokochanie swojego produktu czystą, emocjonalną i bezkrytyczną miłością
7. Niedopasowanie zespołu zarządzania do potrzeb start-upu
8. Założenie konkurencyjnego status quo: niedocenienie PRZYSZŁEJ konkurencji
9. Przecenienie przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologię i sam produkt
10. Non-agile filozofia rozwoju produktu

Liczba miejsc była ograniczona. Warsztaty odbyły się w języku angielskim.

Specjalnymi gośćmi warsztatów byli Rafał Szczepanik (PL) oraz Santtu Hulkkonen (FI)

Rafał Szczepanik-CV      Santtu Hulkkonen – CV.fi          List of participants

2. workshop1

2. workshop2