SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

Spotkanie z Shahab Husain

 |  Kategoria: Wydarzenia

W dniu 14.08.2018 SPCleantech uczestniczył w spotkaniu Culture Bruch z Shahab Husain, Dyrektorem handlowym i członkiem zarządu ArcelorMittal w Ostrawie. Shahab wygłosił wykład na temat „W prowadzeniu firmy, dlaczego powinniśmy dbać o różnice kulturowe?”. Spotkanie zostało zorganizowane przez firmę konsultingową Habitat for business.

Różnice kulturowe są niepodważalnym faktem. Jak wpływają na biznes? Jeśli masz do czynienia z kimkolwiek z innego kraju – klientem, partnerem, dostawcą lub pracownikiem – ich kultura określa sposób, w jaki będą się komunikować. Kultura określa także, w jaki sposób ludzie budują zaufanie, co jest niezbędne przy zawieraniu umowy. Nasza kultura determinuje nawet te małe rzeczy, jak na przykład, jak się witamy. Istnieje wiele różnych sposobów interpretowania, na przykład, zdania „Będę tam jutro o 14.00”, ponieważ mamy różne podejścia i podejście do czasu.

Jaki jest najlepszy sposób poradzenia sobie z problemem różnic kulturowych? Najgorsze, co możemy zrobić, to wymusić nasze zrozumienie, jak należy robić rzeczy (nasza kultura) na innych. To rzadko działa, ponieważ buduje nieufność między ludźmi i uniemożliwia im znalezienie rozwiązań dla ich wspólnych problemów. Najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić, to poznać i zrozumieć inne kultury. To z kolei pozwala na większą empatię i wzajemne zrozumienie, co prowadzi do znalezienia rozwiązań akceptowalnych dla wszystkich zaangażowanych.

Culture Brunch to wydarzenie, które zapewnia czas i przestrzeń do uzyskania takiego zrozumienia. Będziemy gościć doświadczonych menedżerów i przedsiębiorców, którzy podzielą się swoją wiedzą, umiejętnościami i być może niektórymi „sztuczkami handlowymi” w zakresie radzenia sobie z różnorodnością kulturową, wydarzenie to jest doskonałą platformą do uczenia się od najlepszych. Aby usprawnić uczenie się i dzielenie się, zapewniamy nieformalną atmosferę, podczas której dyskusje na temat posiłku pozwolą nam doświadczyć i uczyć się na naszych różnicach kulturowych. Culture Brunch to także wyjątkowa okazja, by nawiązać kontakt z innymi kulturami.

Wydarzenie to jest doskonałą okazją dla menedżerów średniego i wyższego szczebla do wymiany doświadczeń, zdobywania nowych pomysłów i nawiązywania kontaktów z kolegami z innych firm.

Jeszcze jeden powód, dla którego powinniśmy dbać o różnice kulturowe:

Żyjemy w czasach, gdy polityczne programy w wielu krajach koncentrują się na budowaniu murów zamiast mostów między narodami. Istnieje pilna potrzeba nauczania, uczenia się i akceptowania różnorodności jako pierwszego kroku do budowania lepszych relacji między tymi, którzy różnią się kulturowo od nas.

Liczymy na twoją obecność na tym wydarzeniu. Twoje wsparcie tego celu poprzez sponsorowanie Brunchu Kulturowego w znacznym stopniu wpłynie na to, jak rozumiemy i wchodzimy w interakcję z ludźmi wokół nas, ponieważ planujemy kontynuować te wydarzenia. 

SHAHAB HUSAIN

Jest Dyrektorem handlowym i członkiem zarządu ArcelorMittal w Ostrawie, a także zasiada w zarządach spółek zależnych ArcelorMittal w Czechach i Polsce.

Shahab Husain ma ponad dwudziestoletnie międzynarodowe doświadczenie w globalnym przemyśle wydobywczym i metalowym. Karierę zawodową rozpoczął w 1997 roku w firmie Indian Aluminium, Ltd (dawniej Alcan Rio Tinto), gdzie kierował sprzedażą na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Azji i Wschodu oraz Chin. W swojej karierze pełnił kilka ról komercyjnych w różnych obszarach geograficznych w Indiach, WNP i Europie. Wykorzystując lokalne talenty, odegrał kluczową rolę w pokonywaniu zakwestionowanych przedsiębiorstw, budowaniu zrównoważonych linii produktowych i zwiększaniu luki konkurencyjnej w niestabilnych warunkach rynkowych.

Ukończył Bachelor of Arts (Matematyka i literatura angielska), w pierwszej klasie, od Canning College w Indiach i Master in International Business, w klasie pierwszej, z Delhi School of Economics. Uczęszczał na zaawansowane programy zarządzania w London Business School, INSEAD, France & DukeCE (Luksemburg, Monterrey i Shanghai)
Interesuje się stosunkami międzynarodowymi, etyką biznesu, przyszłością pracy i zapalonym kolekcjonerem antyków. Występuje również jako ekspert branżowy w konferencjach branżowych.