SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

LifeScience Klaster-spotkanie świąteczne

 |  Kategoria: Wydarzenia

Fundacja Klaster LifeScience Kraków zaprosił na spotkanie pt. „Jak się robi StartUp, Opłatek i Wino – świąteczne spotkanie Klastra”, które odbyło się 19 grudnia 2018, w godz. 17:00-19:00 w NordicHouse na ul. Św. Anny 5.

Ostatnie w 2018 roku, otwarte spotkanie Klastra w cyklu StartUp Scena poświęcone było podsumowaniu tematów, których wspólnym mianownikiem były problemy, na jakie trafiają nowe przedsięwzięcia biznesowe oparte na innowacyjnych pomysłach.

W 2018 r. mieliśmy okazję spotkać się z ekspertami, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i przedstawili pomysły na rozwiązania niektórych problemów i potrzeb:

  1. zbyt mało dobrych przykładów – potrzeba uczenia się od ludzi sukcesu, przedstawicieli firm, które osiągnęły sukces na miarę światową;
  2. słaby kontakt z funduszami – potrzeba nawiązywania bezpośrednich relacji z inwestorami: „aniołami biznesu”, Seed Funds oraz VC, którzy znają branżę, rynek, bariery i możliwości, ponieważ już tą drogę przeszli;
  3. małe umiejętności i doświadczenie w promowaniu idei startupów – potrzeba rozwijania kompetencji w zakresie prezentowania idei biznesu;
  4. zbyt późne rozpoczynanie działalności biznesowej – potrzeba wczesnego przygotowywania się do uruchomienia biznesu na długo przed faktycznym działaniem;
  5. brak umiejętności marketingowych, w tym w szczególności umiejętności sprzedaży – potrzeba rozwijania świadomości i kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży;
  6. brak zasobów na start – potrzeba rozwijania kontaktów i zdolności pozyskiwania zasobów do rozwoju pomysłu czy biznesu;
  7. zbyt duża ilość pomysłów oderwanych od realiów rynkowych – potrzeba weryfikowania pomysłów w odniesieniu do realnych potrzeb potencjalnych użytkowników.

Klaster zaprosił na miły, niezobowiązujący wieczór, z małym, ale wyśmienitym poczęstunkiem, w doskonałym towarzystwie i perspektywą na nowe doświadczenia i korzystne kontakty.

W spotkaniach networkingowych najważniejsze jest jednak to, z iloma osobami udało się znaleźć wspólny język, temat czy wspólną wizję. Dlatego podsumowanie rocznego programu jest tylko pretekstem i tłem dla rozmów. Poza tym idą Święta, warto więc było wykorzystać tę atmosferę i nastrój dla odnowienia starych i zawarcia nowych znajomości.