SPCleantech to sieć współpracujących ze sobą podmiotów związanych z branżą cleantech które łączą swoje zasoby, wiedzę i umiejętności w celu osiągnięcia wspólnych celów.
Głównym celem SPCleantech jest stworzenie  dynamicznego ekosystemu, który zachęca do wymiany wiedzy, promuje innowacje oraz napędza wzrost gospodarczy i konkurencyjność swoich członków.
Oto niektóre z głównych korzyści płynących z członkostwa w innowacyjnym klastrze SPCleantech:

  • Współpraca i networking
  • Dostęp do zasobów 
  • Wymiana wiedzy i szkoleń
  • Innowacje i badania 
  • Wspólne promocje i marketing 
  • Wsparcie instytucjonalne 
  • Rozwiązanie wspólnych problemów

Razem możemy więcej - dołącz do nas

SPCleantech wspiera działania podejmowane w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i zapewnienie bardziej zrównoważonego i ekologicznego podejścia do działalności gospodarczej oraz dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych w celu optymalizacji procesów biznesowych, zwiększenia efektywności i poprawy konkurencyjności.

Więcej informacji na temat korzyści z członkostwa

5. edycja Carbon Footprint Summit w Krakowie

 |  Kategoria: Wydarzenia
5. edycja Carbon Footprint Summit pod honorowym patronatem South Poland Cleantech Cluster oraz Konsulatów Danii, Finlandii i Islandii za nami.
W dniu 7 października 2024, SPCleantech uczestniczył jako patron i współorganizator w Krakowskim Centrum Kongresowym ICE w całodniowym wydarzeniu Carbon Footprint Summit poświęconemu wyzwaniom związanym z dekarbonizacją. Konferencja organizowana jest dorocznie przez członka klastra, Carbon Footprint Foundation, która jest liderem zagadnień związanych z liczeniem śladu węglowego na rynku. Tegoroczna urodzinowa edycja zorganizowana została we współpracy z partnerem strategicznym Columbus Energy oraz w partnerstwie merytorycznym z Wydziałem Inżynierii Lądowej i Gospodarki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
 
 
Dziś nie mówimy wyłącznie o śladzie węglowym i zmianach klimatu. Dziś mówimy o precyzyjnej strategii redukcji emisji gazów cieplarnianych, będącej nie tylko wyrazem troski o środowisko, klimat i człowieka, ale również zainteresowania potrzebami biznesu, który wykorzystuje szanse, by wzrastać w sposób zrównoważony, z wzięciem pod uwagę interesów beneficjentów: klientów, partnerów, pracowników czy inwestorów.
 
 
Analiza śladu węglowego nie wystarczy, by z sukcesem przeprowadzić dekarbonizację, ale jest absolutnie konieczna, by ten proces z sukcesem rozpocząć. Proces dekarbonizacji i jego zrozumienie to ważny krok w budowie strategii obszaru E w ESG. Ujawnienie emisji gazów cieplarnianych oraz plan ich redukcji jest jednym z najważniejszych wskaźników raportowania zrównoważonego rozwoju. To najpewniej pierwszy obszar, o który każdy gracz dowolnego ekosystemu biznesowego zostanie zapytany – bo każdy podmiot jest ogniwem w łańcuchu wartości. Biznes nie działa w próżni, a jego podstawowa funkcja generowania zysku, może być źródłem innowacji i ambitnych rozwiązań, których potrzebuje współczesny świat.
 
 
Wydarzenie rozpoczęło się konferencją prasową, podczas której głos zabrała Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Fundacji. W swoim wystąpieniu „Od ratowania chryzantem do pełnej strategii dekarbonizacji” przytoczyła początki działania organizacji i określiła zakres działań w kolejnych latach. Zwróciła uwagę, że w obecnym roku znacznie kierujemy uwagę na edukację młodych pokoleń oraz prezentację ich nowatorskich rozwiązań. Specjalna przestrzeń strefa GEN Z (zmiany) została udostępniona dla młodych w dialogu z profesorami, ekspertami i liderami biznesu.
 
 
Uczestnicy mieli okazję wysłuchać ciekawego panelu dyskusyjnego „Dekarbonizacja, dlaczego ty, dlaczego teraz” podsumowującego najnowsze trendy w tym obszarze z udziałem takich partnerów jak Żabka Polska, Columbus Energy, FAKRO, moderowanego przez dziennikarza Polsat News.
 
 
Ciekawym panelem omawiającym obecną rolę kobiet w kształtowaniu się postaw obywatelskich w kontekście klimatu oraz przeciwdziałania wykluczeniu niektórych grup społecznych ze wspólnych działań na rzecz środowiska, był panel „Kobiety dla klimatu” z udziałem przedstawicielek Santander Bank Polska, Radia Kraków oraz Urzędu Miasta Krakowa, moderowany przez przedstawicielkę Fundacji Kobiety Inspirują oraz BCC.
 
 
Dzień zakończyła uroczysta Gala Carbon Footprint Challenge Awards stanowiąca uhonorowanie liderów różnych obszarów, działających na rzecz środowiska, edukacji klimatycznej i zrównoważonego rozwoju. Prowadzący: Karolina Kowalska RMF FM oraz Mikołaj Florczak CFF. Całości konferencji towarzyszyła ciekawa galeria plakatu zaangażowanego „PLAKATON” zorganizowana przez Admind Agency we współpracy z ASP Kraków i AMS Outdoor.