South Poland Cleantech Cluster

SPCleantech ma ogromną przyjemność poinformować, że nasza aplikacja, złożona 26 lutego 2020 roku do programu
UE Erasmus + Knowledge Alliance, została wybrana do dofinansowania z UE.
Nasza propozycja otrzymała 82/100 punktów i została wybrana spośród 216 kwalifikujących się wniosków (łącznie 30 wybranych). To naprawdę dobry wynik!

Czas trwania projektu to 01.01.2021 - 31.12.2023. Musimy teraz trzymać kciuki, aby okoliczności pozwoliły nam wszystkim spotkać się osobiście w Lipsku na spotkaniu inauguracyjnym w styczniu.

Tytuł projektu to

“IMPACT / Building values-based innovation cultures for sustainable business impact” 

z wizją przewidywania przyszłości nauczania i szkolenia w zakresie kreatywności, innowacji i przedsiębiorczości.

Więcej informacji na: ERASMUS+ Knowledge Alliance

Innowacje i przedsiębiorczość

South Poland Cleantech Cluster katalizuje innowacyjność w południowej Polsce poprzez zwiększenie komercjalizacji nowych produktów i technologii, wspieranie przedsiębiorczości i start-upów oraz stymulowanie dostępu do kapitału podwyższonego ryzyka dla przedsiębiorstw we wczesnej fazie ich działalności.

SPCleantech łączy istniejące zasoby oraz integruje aktualne zasoby społeczne na wszystkich poziomach, w celu stworzenia solidnego środowiska innowacyjnego. Dzięki integracji stwarzamy możliwości rozwoju współpracy początkujących przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorstw, naukowców i wynalazców oraz niwelujemy luki wynikające z różnych programów pomocowych i i alternatywnych źródeł finansowania. Usuwamy blokady wynikające z niedoskonałości rynku i funkcjonujących systemów wsparcia. Dzięki wsparciu naszych partnerów i członków przyspieszamy transformację regionu Polski Południowej w kierunku gospodarki opartej na wiedzy.

Małe firmy zależne są od przedsiębiorców – osób, które mają pomysły i są skłonne do podejmowania ryzyka koniecznego w pierwszej fazie rozwoju działainości firmy. Południowa Polska potrzebuje większej ilości przedsiębiorców i dlatego nasz klaster nieprzerwanie próbuje znalęźć nowe rozwiązania zachęcające do tworzenia nowych przedsiębiorstw.

Po pierwsze, istnieją czynniki kulturowe, które zniechęcają zbyt wielu ludzi, do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Naszym zadaniem jest promowanie pojęcia przedsiębiorczości, poczynając od młodzieży i edukacji szkolnej.

Innym czynnikiem zniechęcającym jest obawa przed porażką. Po drugie, wymogi i przeszkody administracyjne – są często głównymi czynnikamizniechęcającym potencjalnych przedsiębiorców. Po trzecie, trzeba zapewnić przedsiębiorcom łatwiejszy dostęp do inwestorów, zarówno krajowych jak i zagranicznych.