Członek klastra SPCleantech

STMicroelectronics

organizuje wydarzenie "ST-UP Info Day”, 15.11.2019 w Krakowie

 
15 listopada 2017 w Krakowskim Centrum Innowacji firma STMicroelectronics zaprezentuje ofertę oraz instrumenty wspierania polskich startupów. 
Aby zgłosić chęć udziału i otrzymać szczegółowe informacje o wydarzeniu, prosimy o wypełnienie formularza pod adresem internetowym Info Day.

Innowacje i przedsiębiorczość

South Poland Cleantech Cluster katalizuje innowacyjność w południowej Polsce poprzez zwiększenie komercjalizacji nowych produktów i technologii, wspieranie przedsiębiorczości i start-upów oraz stymulowanie dostępu do kapitału podwyższonego ryzyka dla przedsiębiorstw we wczesnej fazie ich działalności.

SPCleantech łączy istniejące zasoby oraz integruje aktualne zasoby społeczne na wszystkich poziomach, w celu stworzenia solidnego środowiska innowacyjnego. Dzięki integracji stwarzamy możliwości rozwoju współpracy początkujących przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorstw, naukowców i wynalazców oraz niwelujemy luki wynikające z różnych programów pomocowych i i alternatywnych źródeł finansowania. Usuwamy blokady wynikające z niedoskonałości rynku i funkcjonujących systemów wsparcia. Dzięki wsparciu naszych partnerów i członków przyspieszamy transformację regionu Polski Południowej w kierunku gospodarki opartej na wiedzy.

Małe firmy zależne są od przedsiębiorców – osób, które mają pomysły i są skłonne do podejmowania ryzyka koniecznego w pierwszej fazie rozwoju działainości firmy. Południowa Polska potrzebuje większej ilości przedsiębiorców i dlatego nasz klaster nieprzerwanie próbuje znalęźć nowe rozwiązania zachęcające do tworzenia nowych przedsiębiorstw.

Po pierwsze, istnieją czynniki kulturowe, które zniechęcają zbyt wielu ludzi, do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Naszym zadaniem jest promowanie pojęcia przedsiębiorczości, poczynając od młodzieży i edukacji szkolnej.

Innym czynnikiem zniechęcającym jest obawa przed porażką. Po drugie, wymogi i przeszkody administracyjne – są często głównymi czynnikamizniechęcającym potencjalnych przedsiębiorców. Po trzecie, trzeba zapewnić przedsiębiorcom łatwiejszy dostęp do inwestorów, zarówno krajowych jak i zagranicznych.