South Poland Cleantech Cluster

Janusz Kahl, CEO w South Poland Cleantech Cluster został wybrany przez Komisję Europejską na członka Komitetu Sterującego projektu

„Skills for smart industrial specialization and digital transformation”
(„Umiejętności na rzecz inteligentnej specjalizacji przemysłowej i transformacji cyfrowej”)

dla Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME - Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw) działającej w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską, EASME / DG GROW, który został przyznany PriceWaterhouseCoopers (PwC) w Luksemburgu.

EASME jest największą Agencją unijną zarządzającą m.in. środkami unijnymi z programów HORIZON 2020, COSME, LIFE, ERASMUS+.

Członkowie komitetu sterującego mają:

  • monitorować prace oraz wykonywać przeglądy raportów opracowanych przez PwC
  • spotykać się w Brukseli z EASME i Komisją Europejską, aby dokonać przeglądu postępów i omówić przygotowanie sprawozdań okresowych, które powinny zostać zatwierdzone przez Komitet Sterujący
  • uczestniczyć w telekonferencjach
  • udzielać doradztwa i wskazówek w trakcie pracy

Zobacz więcej: Komitet Sterujący

III Forum Gospodarcze w Raciborzu

 |  Kategoria: Wydarzenia

W dniu 13.06.2018, SPCleantech uczestniczył w III Forum Gospodarczym w Raciborzu organizowanym pod hasłem „Racibórz, to dobry kierunek”. Prezes SPCleantech, Janusz Kahl wziął udział w panelu „Współpraca międzynarodowa. Jak przyciąga się zagranicznych inwestorów?”. Paneliści rozmawiali o wpływie kapitału zewnętrznego oraz inwestycji na rozwój miasta, przedsiębiorczość, rynek pracy i życie mieszkańców. 

Podczas panelu m.in. poruszono tematy jak:

  • Czynniki lokalizacji inwestycji a możliwości rozwoju gospodarczego miasta
  • Potrzeby i oczekiwania inwestorów zagranicznych
  • Co decyduje o lokalizacji inwestycji
  • Wymagania inwestora XXI wieku
  • Jak przyciąga się wielki biznes? Jakie działania są kluczowe? Jakich błędów unikać?

Paneliści próbowali także odpowiedzieć na pytania:  

  • Większość organizmów miejskich ma swoje, endemiczne atuty do zaproponowania. Jak je wykorzystać w negocjacjach z potencjalnym inwestorem?
  • Co jest obecnie cenione najbardziej w takich negocjacjach?
  • Jak podnieść swoją atrakcyjność?
  • Jak mądrze wydawać pieniądze na promocje miasta i jego potencjału?
  • Jak konkurować o inwestora, gdy w okolicy ma się dużego sąsiada?
  • Katalog najbardziej pożądanych inwestycji w XXI wieku 
  • Rola lidera w staraniach o inwestycję. Kim jest dobry samorządowiec w tym kontekście?
  • Czy warto i czy w ogóle można być solistą przy staraniach o poważnego inwestora? Jak się sprawdza współpraca ponad rogatkami?

III Forum Gospodarcze_program_20180612